Обезпилювання автомобільних доріг: застосовувані способи і речовини

Стaттi Технології

3 Лют 2021, 11:46

eye-icon

121

comment-icon

0

Знепилювання доріг – це профілактичні роботи, спрямовані на видалення з проїжджої частини дрібних частинок бруду і пилу. При регулярному знепилюванні дороги стають чистішими, на них менше затримуються пилоподібні елементи.

Процедура проводиться на неукріплених узбіччях і запилених поверхнях, щоб:

  • Зменшити концентрацію пилу – особливо якщо для будівництва доріг використовуються матеріали малої міцності.
  • Забезпечити нормальну видимість.
  • Зробити пересування транспорту більш комфортним і безпечним.
  • Поліпшити екологічну обстановку в регіоні.
Знепилювання доріг – важливий елемент догляду за дорогами.

Причини пилоутворення на автомобільних дорогах і чому з цим необхідно боротися

Необхідність у “прибиранні” дорожнього полотна може виникнути на етапі будівництва і під час ремонту. Один з яскравих прикладів – холодне фрезерування асфальту, після якого полотно нагадує руїни Трої. При подрібненні асфальтобетону завжди утворюється багато пилу.

Коли ще може виникнути пил:

  1. Природний знос під впливом транспортного навантаження.
  2. Кліматичні особливості. Пилопригнічення ґрунтових доріг особливо актуальне в жару, суху погоду, після довгої відсутності опадів.
  3. Неукріплене узбіччя доріг з цементобетонним, асфальтованих покриттям.

Чому з пилом і брудом потрібно боротися? Щоб відповісти на це питання, досить згадати свою останню поїздку по курній дорозі. Автомобіль потрібно відразу везти на мийку, а про комфорт пересування не може бути й мови. Якщо не проводити знепилювання поверхні, видимість значно знижується. Це може стати причиною ДТП.

Матеріали і речовини, що застосовуються при знепилюванні дорожнього покриття

Найчастіше у дорожньому будівництві застосовуються такі знепилюючі речовини:

  • Звичайнісінька сіль. Правда, не в чистому вигляді – на основі кухонної солі готують 20-30% розчин.
  • Хлористий кальцій. Одна з вагомих переваг речовини – висока гігроскопічність. Хлористий кальцій добре утримує вологу і довго залишається рідким. Тому він чудово утримує пил.
  • Концентровані розчини солі. У південних регіонах для знепилювання ґрунтових доріг застосовують лиманну або морську воду.
  • Технічні лігносульфонати. До них відносять кальцієві і натрієві, амонієві солі. На відміну від згаданих вище речовин, вони мають досить густу консистенцію, пофарбовані в коричневий колір.
  • Бітумні емульсії. Застосовуються аніонні і катіонні суміші.
  • Нафтові бітуми, переважно повільногустіючі.

Способи знепилювання проїжджої частини

Розчин від пилу готовий – що робити далі? Можна приступати до роботи. Залежно від застосовуваної речовини та стану доріг, використовують такі способи знепилювання поверхні:

  • Видалення пилу механічним способом. Влітку у великих містах дороги часто поливають водою. Також пилові частинки добре реагують на здування повітрям і засмоктування вакуумом. З поставленим завданням відмінно справляється грейдер, який видаляє не тільки пил, але і продукти поверхневого зносу. Машини для утримання доріг, обладнані металевими щітками, допоможуть закріпити результат. Механічний спосіб збирання особливо ефективний на дорогах з цементобетонним або асфальтобетонним покриттям.
  • Використання в’яжучих добавок. Завдяки їм, вдається уповільнити утворення пилу на дорожньому полотні. В’яжучі добавки підходять для доріг з покриттям з гравію або щебеню, ґрунтових поверхонь.
  • Інтенсивне просочення. Спеціальні хімічні реагенти, що зв’язують речовини рівномірно розподіляються по запиленому покриттю. Застосовуються органічні (бітум, нафтопродукти) і мінеральні речовини (лігносульфонати).
Знепилювання доріг – це світова практика.

Як часто проводиться такий вид обслуговування доріг?

Регулярність проведення робіт, спрямованих на боротьбу з пилом, залежить від типу покриття і терміну дії обраного матеріалу. Наприклад, морська вода зберігає ефективність протягом 3-5 днів. А значить, дорогу доведеться знепилювати як мінімум 2 рази на тиждень.

Коли постійно летить кам’яний пил, застосування технічної солі вважається більш виправданим рішенням. Обслуговування доріг можна проводити один раз на 15-20 днів. Ну а справжніми рекордсменами вважаються рідкі бітуми і бітумні емульсії – від 30 до 90 днів.

Екологічні аспекти при знепилюванні доріг

На завершення розглянемо ще одне важливе питання, пов’язане з обслуговуванням доріг – на цей раз екологічне. Якщо різними речовинами обробляються дороги, і дорожнє будівництво ведеться у місті, екологія може постраждати, чи не так? Щоб реагенти для пилоподавлення здійснювали мінімальний вплив на навколишнє середовище, вони повинні застосовуватися у допустимій кількості. 

Перш ніж приступити до процедури знепилювання поверхні, необхідно відрегулювати і правильно налаштувати дорожню техніку. Це допоможе уникнути потрапляння речовин на поля, які знаходяться поруч з дорогою, в річки та інші водойми. Щоб убезпечити водні ділянки, знепилювання поруч з ними проводять лише бітумом, бітумною емульсією.

Застосування пилоподавлення в заповідних зонах допустимо за погодженням з керівництвом і природоохоронними організаціями. Також ступінь забруднення можна контролювати, спостерігаючи за станом трави і рослин. Звертають увагу на їх зростання, можливі ознаки отруєння і ін. Боротьба із запиленістю доріг однозначно необхідна, але вона не повинна завдавати шкоди навколишньому середовищу.

Підпишись на нашу розсилку

Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.

*

* Ці поля обов'язкові для заповнення.

Advertisement

Матеріали по темі

Цифрове рішення Efficient Load Out, що докорінно змінює процес виробництва земляних робіт

Цифрове рішення Efficient Load Out, що докорінно змінює процес виробництва земляних робіт

Сьогодні, як ніколи раніше, дуже важливо мати можливість взаємодії та обміну інформацією з клієнтами та колегами. В останні два роки процес впровадження цифрових технологій, які дозволяють це зробити, прискорився у всіх галузях по всьому світу.

24 Гру 2021, 10:00

eye-icon

32

comment-icon

0

Компанія Hitachi представила попередню версію технології контролю кута нахилу ковша екскаватора

Компанія Hitachi представила попередню версію технології контролю кута нахилу ковша екскаватора

Всесвітньо відома компанія-виробник широкого асортименту спецтехніки Hitachi представила попередню версію системи Linkage Integrated Grade Control з інтегрованою технологією

19 Жов 2021, 10:11

eye-icon

29

comment-icon

0

Якщо поблизу немає базової RTK станції, проблему допоможуть вирішити GPS приймач SPS986 і сервіс CenterPoint RTX від компанії Trimble

Якщо поблизу немає базової RTK станції, проблему допоможуть вирішити GPS приймач SPS986 і сервіс CenterPoint RTX від компанії Trimble

На сьогодні GPS приймач або, як його ще називають, GPS ровер, який використовується для геодезичних робіт у будівництві, добре знайомий більшості підрядних будівельних організацій, що виконують земляні роботи.

18 Жов 2021, 09:38

eye-icon

24

comment-icon

0

Advertisement