Обезпилювання автомобільних доріг: застосовувані способи і речовини

Стaттi Технології

3 Лют 2021, 11:46

eye-icon

7

comment-icon

0

Знепилювання доріг – це профілактичні роботи, спрямовані на видалення з проїжджої частини дрібних частинок бруду і пилу. При регулярному знепилюванні дороги стають чистішими, на них менше затримуються пилоподібні елементи.

Процедура проводиться на неукріплених узбіччях і запилених поверхнях, щоб:

  • Зменшити концентрацію пилу – особливо якщо для будівництва доріг використовуються матеріали малої міцності.
  • Забезпечити нормальну видимість.
  • Зробити пересування транспорту більш комфортним і безпечним.
  • Поліпшити екологічну обстановку в регіоні.
Знепилювання доріг – важливий елемент догляду за дорогами.

Причини пилоутворення на автомобільних дорогах і чому з цим необхідно боротися

Необхідність у “прибиранні” дорожнього полотна може виникнути на етапі будівництва і під час ремонту. Один з яскравих прикладів – холодне фрезерування асфальту, після якого полотно нагадує руїни Трої. При подрібненні асфальтобетону завжди утворюється багато пилу.

Коли ще може виникнути пил:

  1. Природний знос під впливом транспортного навантаження.
  2. Кліматичні особливості. Пилопригнічення ґрунтових доріг особливо актуальне в жару, суху погоду, після довгої відсутності опадів.
  3. Неукріплене узбіччя доріг з цементобетонним, асфальтованих покриттям.

Чому з пилом і брудом потрібно боротися? Щоб відповісти на це питання, досить згадати свою останню поїздку по курній дорозі. Автомобіль потрібно відразу везти на мийку, а про комфорт пересування не може бути й мови. Якщо не проводити знепилювання поверхні, видимість значно знижується. Це може стати причиною ДТП.

Матеріали і речовини, що застосовуються при знепилюванні дорожнього покриття

Найчастіше у дорожньому будівництві застосовуються такі знепилюючі речовини:

  • Звичайнісінька сіль. Правда, не в чистому вигляді – на основі кухонної солі готують 20-30% розчин.
  • Хлористий кальцій. Одна з вагомих переваг речовини – висока гігроскопічність. Хлористий кальцій добре утримує вологу і довго залишається рідким. Тому він чудово утримує пил.
  • Концентровані розчини солі. У південних регіонах для знепилювання ґрунтових доріг застосовують лиманну або морську воду.
  • Технічні лігносульфонати. До них відносять кальцієві і натрієві, амонієві солі. На відміну від згаданих вище речовин, вони мають досить густу консистенцію, пофарбовані в коричневий колір.
  • Бітумні емульсії. Застосовуються аніонні і катіонні суміші.
  • Нафтові бітуми, переважно повільногустіючі.

Способи знепилювання проїжджої частини

Розчин від пилу готовий – що робити далі? Можна приступати до роботи. Залежно від застосовуваної речовини та стану доріг, використовують такі способи знепилювання поверхні:

  • Видалення пилу механічним способом. Влітку у великих містах дороги часто поливають водою. Також пилові частинки добре реагують на здування повітрям і засмоктування вакуумом. З поставленим завданням відмінно справляється грейдер, який видаляє не тільки пил, але і продукти поверхневого зносу. Машини для утримання доріг, обладнані металевими щітками, допоможуть закріпити результат. Механічний спосіб збирання особливо ефективний на дорогах з цементобетонним або асфальтобетонним покриттям.
  • Використання в’яжучих добавок. Завдяки їм, вдається уповільнити утворення пилу на дорожньому полотні. В’яжучі добавки підходять для доріг з покриттям з гравію або щебеню, ґрунтових поверхонь.
  • Інтенсивне просочення. Спеціальні хімічні реагенти, що зв’язують речовини рівномірно розподіляються по запиленому покриттю. Застосовуються органічні (бітум, нафтопродукти) і мінеральні речовини (лігносульфонати).
Знепилювання доріг – це світова практика.

Як часто проводиться такий вид обслуговування доріг?

Регулярність проведення робіт, спрямованих на боротьбу з пилом, залежить від типу покриття і терміну дії обраного матеріалу. Наприклад, морська вода зберігає ефективність протягом 3-5 днів. А значить, дорогу доведеться знепилювати як мінімум 2 рази на тиждень.

Коли постійно летить кам’яний пил, застосування технічної солі вважається більш виправданим рішенням. Обслуговування доріг можна проводити один раз на 15-20 днів. Ну а справжніми рекордсменами вважаються рідкі бітуми і бітумні емульсії – від 30 до 90 днів.

Екологічні аспекти при знепилюванні доріг

На завершення розглянемо ще одне важливе питання, пов’язане з обслуговуванням доріг – на цей раз екологічне. Якщо різними речовинами обробляються дороги, і дорожнє будівництво ведеться у місті, екологія може постраждати, чи не так? Щоб реагенти для пилоподавлення здійснювали мінімальний вплив на навколишнє середовище, вони повинні застосовуватися у допустимій кількості. 

Перш ніж приступити до процедури знепилювання поверхні, необхідно відрегулювати і правильно налаштувати дорожню техніку. Це допоможе уникнути потрапляння речовин на поля, які знаходяться поруч з дорогою, в річки та інші водойми. Щоб убезпечити водні ділянки, знепилювання поруч з ними проводять лише бітумом, бітумною емульсією.

Застосування пилоподавлення в заповідних зонах допустимо за погодженням з керівництвом і природоохоронними організаціями. Також ступінь забруднення можна контролювати, спостерігаючи за станом трави і рослин. Звертають увагу на їх зростання, можливі ознаки отруєння і ін. Боротьба із запиленістю доріг однозначно необхідна, але вона не повинна завдавати шкоди навколишньому середовищу.

Підпишись на нашу розсилку

Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.

*

* Ці поля обов'язкові для заповнення.

Залишити коментар:

Advertisement

Скреперы K-Tec

Матеріали по темі

Призначення, класифікація і технологія виробництва холодного асфальту

Призначення, класифікація і технологія виробництва холодного асфальту

Поява холодного асфальту на ринку стала справжнім відкриттям, яке істотно спростило роботу комунальних служб. Який ще матеріал дозволяє робити ямковий ремонт взимку без втрати властивостей? У цій статті прицільно вивчимо характеристики, склад, порівняємо плюси і мінуси, навіть порахуємо приблизні витрата.

4 Лют 2021, 12:14

eye-icon

24

comment-icon

0

Автомобільні дороги: про все і відразу. Класифікація, характеристики, основні принципи проектування та показники якості

Автомобільні дороги: про все і відразу. Класифікація, характеристики, основні принципи проектування та показники якості

За тисячі років існування призначення доріг не змінилося. Вони як і раніше використовуються для пересування транспорту і людей, з'єднують населені пункти та окремо розташовані об'єкти. Що ще ви знаєте про дороги? Пропонуємо не ходити колами, а заглибитися в дану тему і детально розглянути основні правила облаштування автомобільних доріг, поширені класифікації та головні показники якості.

3 Лют 2021, 16:20

eye-icon

34

comment-icon

0

Шумові смуги, як засіб забезпечення безпеки на дорогах

Шумові смуги, як засіб забезпечення безпеки на дорогах

У країнах ЄС на швидкісних автобанах вже давно застосовуються шумові смуги. Вони дають сигнал водієві про відхід транспортного засобу зі смуги, істотно знижують ризик ДТП. Як йдуть справи з впровадженням шумових смуг в Україні, як часто їх використовують у дорожньому будівництві? 

2 Лют 2021, 17:08

eye-icon

10

comment-icon

0

Advertisement