Обезпилювання автомобільних доріг: застосовувані способи і речовини

Стaттi Технології

3 Лют 2021, 11:46

eye-icon

172

comment-icon

0

Знепилювання доріг – це профілактичні роботи, спрямовані на видалення з проїжджої частини дрібних частинок бруду і пилу. При регулярному знепилюванні дороги стають чистішими, на них менше затримуються пилоподібні елементи.

Процедура проводиться на неукріплених узбіччях і запилених поверхнях, щоб:

  • Зменшити концентрацію пилу – особливо якщо для будівництва доріг використовуються матеріали малої міцності.
  • Забезпечити нормальну видимість.
  • Зробити пересування транспорту більш комфортним і безпечним.
  • Поліпшити екологічну обстановку в регіоні.
Знепилювання доріг – важливий елемент догляду за дорогами.

Причини пилоутворення на автомобільних дорогах і чому з цим необхідно боротися

Необхідність у “прибиранні” дорожнього полотна може виникнути на етапі будівництва і під час ремонту. Один з яскравих прикладів – холодне фрезерування асфальту, після якого полотно нагадує руїни Трої. При подрібненні асфальтобетону завжди утворюється багато пилу.

Коли ще може виникнути пил:

  1. Природний знос під впливом транспортного навантаження.
  2. Кліматичні особливості. Пилопригнічення ґрунтових доріг особливо актуальне в жару, суху погоду, після довгої відсутності опадів.
  3. Неукріплене узбіччя доріг з цементобетонним, асфальтованих покриттям.

Чому з пилом і брудом потрібно боротися? Щоб відповісти на це питання, досить згадати свою останню поїздку по курній дорозі. Автомобіль потрібно відразу везти на мийку, а про комфорт пересування не може бути й мови. Якщо не проводити знепилювання поверхні, видимість значно знижується. Це може стати причиною ДТП.

Матеріали і речовини, що застосовуються при знепилюванні дорожнього покриття

Найчастіше у дорожньому будівництві застосовуються такі знепилюючі речовини:

  • Звичайнісінька сіль. Правда, не в чистому вигляді – на основі кухонної солі готують 20-30% розчин.
  • Хлористий кальцій. Одна з вагомих переваг речовини – висока гігроскопічність. Хлористий кальцій добре утримує вологу і довго залишається рідким. Тому він чудово утримує пил.
  • Концентровані розчини солі. У південних регіонах для знепилювання ґрунтових доріг застосовують лиманну або морську воду.
  • Технічні лігносульфонати. До них відносять кальцієві і натрієві, амонієві солі. На відміну від згаданих вище речовин, вони мають досить густу консистенцію, пофарбовані в коричневий колір.
  • Бітумні емульсії. Застосовуються аніонні і катіонні суміші.
  • Нафтові бітуми, переважно повільногустіючі.

Способи знепилювання проїжджої частини

Розчин від пилу готовий – що робити далі? Можна приступати до роботи. Залежно від застосовуваної речовини та стану доріг, використовують такі способи знепилювання поверхні:

  • Видалення пилу механічним способом. Влітку у великих містах дороги часто поливають водою. Також пилові частинки добре реагують на здування повітрям і засмоктування вакуумом. З поставленим завданням відмінно справляється грейдер, який видаляє не тільки пил, але і продукти поверхневого зносу. Машини для утримання доріг, обладнані металевими щітками, допоможуть закріпити результат. Механічний спосіб збирання особливо ефективний на дорогах з цементобетонним або асфальтобетонним покриттям.
  • Використання в’яжучих добавок. Завдяки їм, вдається уповільнити утворення пилу на дорожньому полотні. В’яжучі добавки підходять для доріг з покриттям з гравію або щебеню, ґрунтових поверхонь.
  • Інтенсивне просочення. Спеціальні хімічні реагенти, що зв’язують речовини рівномірно розподіляються по запиленому покриттю. Застосовуються органічні (бітум, нафтопродукти) і мінеральні речовини (лігносульфонати).
Знепилювання доріг – це світова практика.

Як часто проводиться такий вид обслуговування доріг?

Регулярність проведення робіт, спрямованих на боротьбу з пилом, залежить від типу покриття і терміну дії обраного матеріалу. Наприклад, морська вода зберігає ефективність протягом 3-5 днів. А значить, дорогу доведеться знепилювати як мінімум 2 рази на тиждень.

Коли постійно летить кам’яний пил, застосування технічної солі вважається більш виправданим рішенням. Обслуговування доріг можна проводити один раз на 15-20 днів. Ну а справжніми рекордсменами вважаються рідкі бітуми і бітумні емульсії – від 30 до 90 днів.

Екологічні аспекти при знепилюванні доріг

На завершення розглянемо ще одне важливе питання, пов’язане з обслуговуванням доріг – на цей раз екологічне. Якщо різними речовинами обробляються дороги, і дорожнє будівництво ведеться у місті, екологія може постраждати, чи не так? Щоб реагенти для пилоподавлення здійснювали мінімальний вплив на навколишнє середовище, вони повинні застосовуватися у допустимій кількості. 

Перш ніж приступити до процедури знепилювання поверхні, необхідно відрегулювати і правильно налаштувати дорожню техніку. Це допоможе уникнути потрапляння речовин на поля, які знаходяться поруч з дорогою, в річки та інші водойми. Щоб убезпечити водні ділянки, знепилювання поруч з ними проводять лише бітумом, бітумною емульсією.

Застосування пилоподавлення в заповідних зонах допустимо за погодженням з керівництвом і природоохоронними організаціями. Також ступінь забруднення можна контролювати, спостерігаючи за станом трави і рослин. Звертають увагу на їх зростання, можливі ознаки отруєння і ін. Боротьба із запиленістю доріг однозначно необхідна, але вона не повинна завдавати шкоди навколишньому середовищу.

Підпишись на нашу розсилку

Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.

*

* Ці поля обов'язкові для заповнення.

Advertisement

Матеріали по темі

Сучасні системи СВКО для важкої техніки стають все розумнішими та «електричними»

Сучасні системи СВКО для важкої техніки стають все розумнішими та «електричними»

У міру електрифікації позашляхової техніки та оснащення машин функціями, що забезпечують їх взаємодію з іншими машинами та пристроями, зростають вимоги, що пред'являються до таких систем, як системи СВКО.

18 Лют 2022, 10:00

eye-icon

36

comment-icon

0

На якому етапі зараз знаходиться розробка інтелектуальної концепції будівельного майданчика Concept-X

На якому етапі зараз знаходиться розробка інтелектуальної концепції будівельного майданчика Concept-X

Все більше значення для будівельної галузі набуває виставка споживчої електроніки Consumer Electronics Show, що щорічно проходить в січні в Лас-Вегасі, США, за підтримки асоціації Consumer Electronics Association

9 Лют 2022, 10:30

eye-icon

20

comment-icon

0

Трансформація Terex MP напередодні нової ери цифрових технологій

Трансформація Terex MP напередодні нової ери цифрових технологій

Останні кілька років бізнес-сегмент Terex Materials Processing (Terex MP), що спеціалізується на проєктуванні та виробництві дробильно-сортувального обладнання, активно розробляє нові цифрові продукти в різних областях, у тому числі системи управління товарно-матеріальними запасами, телематичні системи, а також системи eCommerce.

4 Лют 2022, 10:00

eye-icon

26

comment-icon

0

Advertisement